• 2,929 TL

  • 3,319 TL

  • 126,390 TL

  • 78.146

ncekiler Sonrakiler

İŞTE RTÜK'ÜN KAPATTIĞI 29 KANALIN LİSTESİ

İşte RTÜK'ün kapattığı 29 kanalın listesi! RTÜK, 29 kanalı kapattı, terör propagandası yapan 2 kanala da müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı.

27 Ağustos 2016 Cumartesi 12:18

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), lisans almadan izinsiz yayın yapan 29 kanalı kapattı, terör propagandası yapan 2 kanala da müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı. Vatandaşların yoğun şekilde şikayet ettiği, izleyicileri para ödülü verme vaadiyle dolandıran ve bitkisel ürün satışı yapan 5 kanal da ceza aldı.

 

VATANDAŞI DOLANDIRAN KANALLAR ELE ALINDI

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 17-24 Ağustos'taki toplantılarında lisans almadan izinsiz yayın yapan ve ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği iddiasıyla ilaç, gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satışı yapan, bahis sitesi ve canlı sohbet hatları reklamı yapan kanallar ile "ara-kazan", "bul-kazan" gibi oyunlar oynatarak vatandaşı dolandıran kanalları ele aldı.

Bu kapsamda, Chinko TV, Plus Life, Sultan, Welat, Cmax, Awaza Kurdi, TV Korku, Pix, Vizyon TV, Filght TV, Arti TV, Eskici TV, C Action TV, Raki TV, Arabesk Melodi, Kuzey Türk, Cinemax, Can, Ful Aksiyon, Atlas TV, Acinema, Animalbox, Sinemega, Tosun TV, Yeşil Vadi TV, The West, The Box TV, Tarz Moda TV ve Süper Halay'ın da dahil olduğu 29 kanal kapatıldı.

 

ÖZGÜR GÜN TV VE VAN TV'YE TERÖR PROPAGANDASINDAN CEZA

Üst Kurul, terör propagandası yapılan kanalları da görüştü. Bu kapsamda, Van TV'ye 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'daki, "Yayın hizmetleri, terörü övemez ve teşvik edemez, terör örgütlerini güçlü veya haklı gösteremez, terör örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerini yansıtıcı nitelikte olamaz. Terör eylemini, faillerini ve mağdurlarını terörün amaçlarına hizmet eder şekilde sunamaz." ve "Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna engel olmamak zorundadır; …" ilkelerine; Özgür Gün TV'ye ise "Irk, renk, dil, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi düşünce, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez." ilkesine aykırı yayın yaptığı gerekçeleriyle müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı.

 

RTÜK, vatandaşların BİMER, CİMER ve diğer yollardan yoğun şekilde şikayet ettiği, izleyicileri para ödülü verme vaadiyle dolandıran ve bitkisel ürün satışı yapan kanalları da affetmedi. Bu kapsamda da Farklı TV, Derya TV, Maya TV, HTV ve Karadeniz Türk kanallarına çeşitli müeyyideler uyguladı.

Kaynak: Ajanslar

DİĞER HABERLER

Ahmet Hakan, Kanal D Ana Haber'i sunmaya başladı

Ahmet Hakan, Kanal D Ana Haber'i sunmaya başladı Ahmet Hakan, Kanal D Ana Haber'i sunmaya başladı. Kanal D Ana Haber Bülteni'ni sunmaya başlayan Ahmet Hakan yine adından bahsettirdi. Ahmet Hakan reyting sırasına 16'ıncı sıradan girdi

Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz neden yayınlanmıyor? Dizi final mi yaptı

Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz neden yayınlanmıyor? Dizi final mi yaptı Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz neden yayınlanmıyor? Dizi final mi yaptı. Oktay Kaynarca ve Deniz Çakır'ın başrollerini paylaştığı 'Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz' dizisinin iki üç hafta daha yayınlanmayacağı ve başka kanala geçeceği iddiası dizi tutkunlarını tedirgin etti.

Vatanım Sensin dizisi'nden idam sahnesi izleyicileri ekrana kilitledi

Vatanım Sensin dizisi'nden idam sahnesi izleyicileri ekrana kilitledi Vatanım Sensin dizisi'nden idam sahnesi izleyicileri ekrana kilitledi. İlgiyle izlenen 'Vatanım Sensin' ekrana gelen son bölümüyle duygu seli yaşattı. Final sahnesine Hilal'in idam masasındaki görüntüleri damga vurdu.

Samsun’da 5. Geleneksel Medya Ödülleri sahiplerini buldu

Samsun’da 5. Geleneksel Medya Ödülleri sahiplerini buldu Samsun’da 5. Geleneksel Medya Ödülleri sahiplerini buldu. Samsun’da İlkadım Piri Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından “10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü” dolayısıyla düzenlenen “5. Geleneksel Medya Ödülleri” sahiplerini buldu.

KÖŞE YAZARLARI

ANKET